Οι περισσότεροι εξ ημών εξακολουθούν ν΄ αγοράζουν και να γεμίζουν το πιάτο τους με κριτήρια το κόστος και την εμφάνιση του προϊόντος, δηλαδή, την όψη και το περιτύλιγμα. Φθηνά στην αγορά, γρήγορα και εύκολα στο μαγείρεμα. Ελάχιστα ενδιαφέρονται για την ποιότητα του περιεχομένου, προτιμώντας ό,τι η διαφήμιση και οι προσφορές του υπαγορεύουν. «Για ποια βιολογικά προϊόντα μου λέτε; Είναι μόδα» είναι η κατηγορηματική απάντηση που παίρνω από μια κυρία, που καταχείμωνα αγοράζει σε λαϊκή αγορά ντομάτες θερμοκηπίου, όταν την προτρέπω να προτιμήσει βιολογική σαλάτα εποχής. «Και μετά ποιος έχει τόσα λεφτά να πληρώνει διπλάσια το κιλό, έστω κι αν είναι πιο αγνά τα βιολογικά» συμπληρώνει ένας ηλικιωμένος κύριος δίπλα της.
Ανάλογα αρνητική είναι και η άποψη των παραγωγών, οι οποίοι παραμένουν στις συμβατικές καλλιέργειες. Η Ελλάδα θα μπορούσε, λόγω κλίματος, να μεταμορφωθεί σε διεθνή όαση βιολογικών προϊόντων. Η γεωργία της να είναι εξολοκλήρου βιολογική. «Όποιες παραμέτρους και να εξετάσουμε, τεχνικές, επάρκειας τροφίμων, υπεροχής βιολογικών προϊόντων, ζήτησης των καταναλωτών, προστασίας του περιβάλοντος, όλες συνηγορούν στο ότι δεν υπάρχουν περιοριστικοί παράγοντες στην ανάπτυξη της βιολογικής καλλιέργειας{ αναφέρουν επιστήμονες. Οι ευνοϊκές κλιματικές συνθήκες και οι αλλεπάλληλες κρίσεις στη διατροφική αλυσίδα, όμως, έχουν ευαισθητοποιήσει μια μικρή μόνο μερίδα παραγωγών, που με χίλιους κόπους και βάσανα έχουν στραφεί προς τις βιοκαλλιέργειες και την ανάπτυξη ζώων, χωρίς αντιβιοτικά και επικίνδυνες παχυντικές ουσίες.
Bιολογικά προϊόντα. Μια δοκιμή δεν βλάπτει
Κείμενο: Παύλος
Φωτογραφίες: Παύλος Νεράντζης
04/05/2008
Κατηγορίες: Φυσικό περιβάλλον
Προορισμοί:
Τεύχος Άρθρου
Διαφημιστικό Banner
Διαφημιστικό Banner
Διαφημιστικό Banner
Οι Εκδρομές μας